woensdag 13 februari 2013

In contact met Whisky



Het was ongeveer 15 jaar geleden, ik haalde m'n wekelijkse kratje
bier (Hertog Jan) bij mijn slijter, op een dag zei hij probeer eens een
fles Whisky, het werd een fles Famous Grouse, doe er maar een paar
blokken ijs bij zei hij en het is een blend, wist ik veel. Maar het eerste
Whisky contact is geboren.

In 2004 maakt ik een korte vakantie trip naar Ierland, en na de landing
in Cork bezochten we eerst de Jameson Distillery, en meedoen met een
proeverijtje ontdekte ik ineens een hele andere smaak dan de Famous
Grouse, en we maakte ook kennis met de Midleton Whiskey, ook een
blend, maar een wat luxere, koste daar 130,-- met mooi houten kistje
dat wel, maar zoveel geld uitgeven voor een fles, ik liet hem staan.

We vervolgden onze reis langs de zuidkust van Ierland, wat een prachtig
landschap, elke avond overnachten in een B & B erg gezellig.
In elk dorpje was wel een supermarkt, en die verkochten deze Midleton,
maar wel voor die voor mij te hoge prijs.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld was deze Ierse Whiskey ook te koop, Tax-Free 96,-- euro,
nou dat leek me wel, fles op de lopende band ennnnn?? vliegt U binnen Europa was de vraag, nou uuh
Ja, dan is deze fles 130,-- euro, toen besloot ik pas: laat ik hem dan toch maar meenemen.

Deze prachtige Midleton 2004 staat nog steeds in de kast in de Whiskykelder.


Heb jij ook een leuk Whiskyverhaal, deel het bij opmerkingen?????


*




Geen opmerkingen:

Een reactie posten